کرمان من بزرگترین اتفاق فناوری اطلاعات در شهرداری کرمان
- شناسه خبر: 6809
- تاریخ و زمان ارسال: ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۳۳
- بازدید : 151
- نویسنده: بوتیا نیوز
به گزارش سرویس اجتماعی بوتیانیوز؛وحید خطیبی در گفتوگو با خبرنگار بوتیا نیوز در خصوص تاریخچه پلتفرم کرمان من اظهار داشت: ایده اولیه کرمان من از سنوات گذشته در شهرداری مطرح بوده و از مهر ۱۴۰۱ به مرحله بهرهبرداری و اجرا رسیده است.
وی با تاکید بر عدم وجود زیر ساخت برای ارائه خدمات یک پارچه و تجمیعی در گذشته خاطر نشان کرد: یکی از چالشهای موجود در سنوات قبل شهرداری عدم وجود سامانه خدمات متمرکز شهرداری بوده و اکثر خدمات یه شکل پراکنده ارائه میگردید، اما اکنون این سامانه بیش از ۷۰ درصد خدمات شهرداری را پوشش می دهد. که این خدمات به مرور در حال افزایش نیز هستند را با استفاده از ظرفیتهای شهرداری ، به شهروندان ارائه میدهد.
خطیبی با اشاره به این که پلتفرم کرمان من دارای ۳ نوع دسترسی است، تصریح کرد: این پلتفرم دارای ۳نوع دسترسی برای کارمندان و مدیران شهرداری و عموم مردم است.
وی با تاکید بر این که برای دسترسی آسانتر شهروندان خدمات پرکاربرد شهری در صفحه ابتدایی این سامانه قرار داده شده، افزود: همچنین برای تمامی درخواستهایی که در سامانه ثبت می شود، کد رهگیری صادر می شود که علاوه بر نمایش در سامانه برای شماره تلفن فرد نیز ارسال میشود.
وحید خطیبی با تاکید بر وجود سطح بالا شفافیت در پلتفرم کرمان من، تصریح کرد: تمامی مکاتبات ثبت شده در سیستم علاوه بر دریافت کد رهگیری، توسط خود کاربر نیز قابل پیگیری بوده و تمامی مراحل طی شده و گردش کار با جزئیات و مستندات کامل از جمله ساعت و زمان پاسخگویی و تمام مراحل طی شده تا حصول نتیجه نهایی تمامی مکاتبات اداری ، پروانهها و مکاتبات به وضوح قابل مشاهده و پیگیری است و این نشاندهنده سطح بالایی از شفافیت اداری در سیستم شهرداری کرمان است.
وی با تاکید بر این که ۹۰ درصد اطلاعات 《پلتفرم کرمان من》 کاربردی اند، تصریح کرد: بانک اطلاعاتی و قسمتهای مختلفی در حوزه خدمات شهری و حمل و نقل و ترافیک و وضعیت انواع کاربریها و آرمستانها و آسفالتها و نقشه های طبقه بندی شده از جمله اطلاعات موجود در این سامانه هستند، که امیدوارم قدم مهمی در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان برداریم.
وی با اشاره به دسترسی تمام مردم ایران در استفاده از این پلتفرم، ابراز داشت: در این سامانه امکان امتیاز دهی و نظر سنجی به کارمندان و بخش های مختلف شهرداری های کرمان هم وجود دارد که تصاویر به روز تمامی کارمندان شهرداری های کرمان در سامانه موجود است و افراد می توانند به تمام واحدهای شهری و کارمندان امتیاز دهند و این اطلاعات به طور کاملا محرمانه برای مدیران بالادستی قابل مشاهده است.
وی عملکرد کرمان من را در زمینه کاهش قابل توجه مراجعات به شهرداری کرمان را بسیار خوب ارزیابی کرد و عنوان کرد: آمارها نشان میدهد از زمان راه اندازی و تبلیغ این سامانه در سطح شهر کرمان، مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته و نیز میزان مراجعات در شهرداری هم به میزان قابل توجهی کاهش یافته و سبب کاهش ترافیک شده که کمک بزرگی به محیط زیست، شهروندان، شهر و مسؤولین شهری میکند.
خطیبی در خصوص هدف راه اندازی کرمان من ابراز داشت: هدف از انجام این طرح ارائه خدمات تجمیعی و الکترونیکی به شهروندان و مراجعه کنندهگان شهرداری است. چرا که شهرداری خدمات شهری بیشتری را نسبت به سایر ارگانها به شهروندان ارائه میدهد و از صفر تا صد برخی فرآیندهای اداری به شکل الکترونیکی انجام شود و در نتیجه کارمندان شهرداری وقت آزادتری برای رسیدگی به سایر امور شهروندان دارند و همین امر سبب تسریع در امر خدمت رسانی خواهد شد. و نیز از طرف دیگر بعد از دوران کرونا بسیاری از مراکز و نهاد ها به سمت ارائه خدمات به طور غیر حضوری سوق یافتند. که شهرداری هم با این طرح در این امر پیشرو است.
کرمان من تحولی نوین درتاریخ شهرداری کرمان
وحید خطیبی این پلتفرم را گامی اساسی در راستای مدیریت مدرن دانست و اضافه کرد: این نوع مدیریت مبتی بر تحلیل لحظه ای و برخط داده هاست و امکان مقایسه و تحلیل دادهها در هر ساعتی از شبانه روز برای مدیران شهرداری فراهم است و همچنین سرعت بالایی در ارایه خدمات دارد و فرایند مدیریت منابع انسانی و برنامه ریزی را برای مدیران از این طریق آسانتر شده و نیز با کیفیت بیشتری میتوانند نظارت خود را بر منابع انسانی اعمال کنند و تصمیمات مناسب تری را با توجه به شرایط اخذ کنند.
وی ادامه داد: در کلانشهرهای دیگر کشور مانند اصفهان و شیراز و تهران نیز این پلتفرم انجام شده است. اما به صراحت می توان گفت که پلتفرم کرمان من در بالاترین سطح پرداخت به جزئیات قرار دارد و تمامی استانداردها و شیوه نامههای مربوط به زیر سازی و تهیه پلتفرم را رعایت کرده است. و امکان استفاده غیر حضوری از خدمات شهرداری و دسترسی به این سامانه برای تمامی هموطنان از سراسر کشور امکان پذیر است.
وی خاطرنشان کرد: این طرح تاثیر مثبتی در راستای رسیدن به شهر هوشمند دارد که میتوان بسیاری از خدمات شهر را به صورت الکترونیکی و برخط ارائه داد.
وی با تاکید بر این که پلتفرم کرمان من، برنامه ای مستمر است و در طول زمان به تکامل و بلوغ میرسد، افزود: این پروژه دارای بخش زیادی است که به مرور اضافه خواهد شد و به استفاده عموم خواهد رسید. استفاده گسترده از این پلتفرم همراه با شهریورماه شد و ما بر آن شدیم که قابلیت استعلام نرخ سرویس مدارس را در این بازه اطلاع رسانی و تبلیغ کنیم که شاهد استفاده بیش از ۲۴ هزار نفر از این بخش بودیم که جای بسی مسرت و شادی دارد که این چنین مورد استقبال مردم شهر کرمان قرار گرفته است.
انتهای پیام/تاج الدینی