مسئلهی حجاب و پوشش زنان جزء امور فطری و غیر قابل انکاریست
- شناسه خبر: 10382
- تاریخ و زمان ارسال: ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۵۳
- بازدید : 185
- نویسنده: بوتیا نیوز
فاطمه معصومی بانوی محجبه کرمانی گفت: مسئله ی حجاب وپوشش زنان جزء امور فطری و غیر قابل انکاریست که خداوند در نظام خلقت قرار داده است و تمامی انسان ها بصورت غیر ارادی و غریزی میل به کمالات و زیبایی ها و صفات نیک پسندیده را در وجود خود دارند، مسئله ی حجاب و پوشش هم یکی از ارکان کسب صفات و اخلاق شایسته است و نمیتوان منکر آن شد، زنان با پوشش مناسب میتوانند برای خود ارزش واحترام وحریم قائل شوند، ومسیر وصول را میسر کند وبدین وسیله بها وقیمت خود را چند برابر کنند، تا اینکه خیلی راحت خود را در معرض دید و به بازار عرضه تقدیم کنند،و خود را به بهای ناچیزی بفروشد.
وی افزود: اگر به تاریخ حجاب و پوشش نگاهی هرچند گذرا انداخته باشیم میبینیم زنان با اصالت و ریشه دار همیشه در حریم و پرده بوده اند و حجاب نوعی ارزش و ملاک برتری بحساب می آمده است، اما متاسفانه بدلیل تبلیغات مغرضانه ی دشمن که هدفی جزء از بین بردن عفت و حیا و ارکان و بنیان خانواده، یعنی مادر را ندارند، از در دوستی در آمده وخود را دلسوز و مدافع حقوق زنان معرفی میکنند
بعنوان مثال بنده فقط به یکی از سردمداران و اربابان مدافع زنان اشاره ایی کوتاه میکنم و داوری راجعبه این قضیه را به خودتان میسپارم.
معصومی بیان کرد: ناهید از فعالان انقلابی در غائله کردستان بود که کومله ها بخاطر همکاری با سپاه هنگام بازگشت از درمانگاه درحالیکه بیمار و تبدار بوده اسیرش کرده و با سر تراشیده و دستانی بسته در چند روستا گردانده بوده و گفته بودند: آزادت نمیکنیم مگر اینکه به خمینی توهین کنی. ناهید سنگینی و درد ناشی از برخورد سنگ با پیکرش را بیشتر تحمل میکرد تا سنگینی حرفی نادرست و قبول کج گویی های قومی نادان درباره امام و آرمانش را و پدرش اهل سنت و در جبهه، رزمنده بود. مادر باردارش که شب و روز تهدید میشنید در به در، درروستاها دنبال دخترش میگشت. چند نفر از او پول گرفته بودند تا ناهید را آزاد کنند ولی دیگر خبری از آنها نمیشد و مردم روستا در شرایطی که کسی جرات حرف زدن نداشت به وضعیت شکنجه وحشیانه این دختر اعتراض کرده بودند. ۱۱ ماه بعد پیکرش را با سری تراشیده و شکسته و بدنی کبود و زنده به گور شده، در سنگلاخهای اطراف روستای هشمیز پیدا کردند.
بانوی محجبه کرمانی تصریح کرد: شمسی از اعضای کومله که در بازرسیهای زمان جنگ در حال خرابکاری دستگیر شد. او خود را از شکنجهگران کومله معرفی می کند که تنها در یک عملیات ۱۳ رزمنده ایرانی را شهید و ۱۱ نفر را مجروح کرده و پوست چند رزمنده را زنده زنده کنده است و گروهک تروریستی کومله از رهبران اصلی جنبش زن زندگی آزادی هستند.
وی تاکید کرد: دل گفت مرا علم لدنی هوس است، تعلیم کن اگر تورا دسترس است. گفتم که الف، گفت دگر؟ گفتم هیچ، درخانه اگر کس است یک حرف بس
وچه زیبا و ساده مرحوم حاج حسین انصاریان درباره فرمانبرداری از دستورات خدا مثل روزه، حجاب و..آیا خدایی که خالق ماست بد خدایی بود که مخالفت میکنید؟ یه ناهارتو برای خدا نخور و روزهبگیر
خدا میگه یعفوا عن کثیر، بیشتر گناهان رو میبخشم. و برخیش رو در دنیا بهت تلنگر میزنم. اگه همهش رو میخواستم در دنیا جواب پس بدی جوانمرگ میشدی…
در قرآن میگه خانمها به ١۴ نفر محرم هستند. خواهرم چرا محدوده این ١۴ نفرو شکستی و همه مردم شهر رو به خودت محرم کردی؟ برخی دلشون بیماره، نگذارید از دیدن شما سوء استفاده کنند.
وی در ادامه گفت: بیشتر از اینکه حجاب امری قانونی باشد یک امر اعتقادی و حقیقتی است که به عالم فرهنگ و اعتقاد و بینش برمی گردد و این بیانیه بر این وجهه تاکید دارد.
معصومی عنوان کرد: حجاب مخصوص اسلام نیست، در ادیان الهی مختلف حجاب را جز فطرت بشری میدانند چرا که انسان طوری آفریده شده که غریزه شرم و حیا دارد، قبایل بدوی چه نشانی از تمدن نداشتند برای ورود به جامعه متمدن پوشش را انتخاب میکردند.
وی ادامه داد: حجاب به معنی پوشش بیرونی وعفاف به معنی پوشش درونی، دو عاملی بوده که باعث سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو، مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه به وجود خواهد آمد. حجاب به عنوان یک خواسته فطری است که محدود به اسلام نیست و خالق بشر که بر تمامی اسرار و رموز آفرینش، آگاه است، زیبایی، امنیت، رشد و تعالی انسان به خصوص زن را در عفاف و حجاب دانسته است.
بانو محجبه کرمانی بیان کرد: پوشش یک اصل است و این اصل در محیط های مختلف متفاوت است؛ به طور مثال کسی که برای جراحی به اتاق عمل میرود باید لباس مخصوص آن محیط را بپوشد و یا فردی که درکارخانه مشغول فعالیت است باید لباس محیط خود را بپوشد و در هر موردی فرقی نمیکند. بنابراین انسان ها چه مردان و چه زنان در جامعهای که فعالیت می کنند، باید لباسی بپوشند که درشان خود و اجتماعی که در آن قرار گرفتهاند، باشد و عفاف و حجاب در طول تاریخ، فراز و نشیبهای زیادی طی کرده و گاهی تشدید و تخفیف یافته، ولی هیچگاه بهطور کامل از بین نرفته است.
معصومی افزود: امام محمدباقر(ع) در جایگاه عفاف فرمود: «هیچ عبادتی در پیشگاه خداوند برتر از عفت در برابر شکم و مسائل جنسی نیست.» ایشان در کلامی دیگر اینگونه به آثار و برکات عفاف اشاره میکنند و میفرمایند: «هنگامی که خداوند خیر و خوبی برای بندهاش بخواهد به او توفیق میدهد که در برابر شکم و شهوتپرستی عفت پیدا کند.» و در بیانی دیگر با تعبیری بسیار گویا، اینگونه عفاف را توصیف میکنند که: «کدام جهاد بهتر از عفت در شکم و در امور جنسی است.» کمااینکه عاقبت مواظبت و مداومت بر این مؤلفه تربیتی، اینگونه از سوی امام علی(ع) بیان شده است: «کسی که پاکدامنی ورزد بار گناه او سبک شود و در پیشگاه خداوند قدر و منزلت او بزرگ گردد.
وی گفت: جهاد تبیین در مسئله حجاب و عفاف یک ضرورت مهم فرهنگی است و فرهنگسازی حجاب در جامعه با محوریت تشریح و تبیین آثار و مضرات بدحجابی از نگاه ادیان توحیدی با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باید در اولویت برنامههای فرهنگی نظام قرار گیرد، چراکه حجاب و عفاف به بانوان تشخیص میدهد و این از جمله نعمتهای الهی است که اسلام به زنان مسلمان ارزانی داشته است.
انتهای خبر/ تاج الدینی